Enjoying the Danish summer paradise Bornholm

Bornholm hip guide

Guide to Bornholm

the beautiful island of Bornholm

First of all, I am completely overwhelmed by the love and support I received after sharing this blog post. They were heart-felt and some even complimented me for sharing my story! I wasn’t sure whether I should really share something that personal, but I am happy I did it! Thank you thank you thank you <3

In trying to get the best out of the very unfortunate situation I suddenly found myself in, I looked at the man in the mirror to find the optimist within myself. And here I am! I decided to join my parents on their annual summer trip on their sailboat, and on Saturday we sailed to Sweden. I am not the best man on the boat as my scar from the surgery leaves me unable to use my right hand.

On Sunday, we sailed six hours from Ystad in Sweden to Bornholm, a Danish island dubbed the sunshine island, with 40.000 inhabitants and 60.000 more in the summertime. It is the perfect vacation island, and going here was the best idea when I can’t be in NYC. Speaking about turning a bad situation into a good one. Or a better one at least!

There is nowhere but my parents’ sailboat that can just make me chill completely. I feel so calm and carefree. Nothing to do, no to-do lists, nowhere to be, no plans besides what to eat for dinner. I haven’t even been on my laptop – I pulled it out last night for the first time!

Bornholm truly is a paradise. I posted a photo from here on Instagram and added the caption saying that this was like a dream or a fairytale, and it is! The houses are old, crooked in the charming way, colorful and cute. Everywhere are flowers, fish stands with fresh fish caught early in the morning, vacation guests playing in the water. Life is happening in the most perfect summer vacation way. I am definitely doing a guide for a few amazing spots here and already looking forward to coming back another time! We will spend a few more days here. That’s the fun part about sailing. You can never predict where you will be sailing to next. It depends on the wind, the water, and the weather.

Først bliver jeg lige nu til at sige tak! Jeg havde svært ved at finde ud af, om jeg skulle dele den situation, jeg pludselig fandt mig selv i. Men jeg besluttede mig for at gøre det, og lidt halv-nervøs, trykkede jeg del på både Instagram og min blog. og jeg blev mødt med de fineste beskeder fra over 100 af jer. Det var så fint, så sødt, og jeg blev så rørt. Og så fik jeg også ros fra mange over at turde dele en så personlig og ‘følsom’ historie. Nu er jeg glad for, at jeg gjorde det!

Jeg forsøger virkelig at få det bedste ud af min situation lige nu. Og som situationen er, er jeg pænt meget stuck i Danmark, selvom jeg havde planlagt at skulle være i New York siden den 1. juli. Det blev ikke sådan, så jeg har fundet optimisten frem, på trods af, at jeg også tør indrømme, at jeg har været rigtig ked af min situation og grædt en hel del. Men det er spild af tårer, for der er ikke nogen løsning. Jeg kan ikke komme til New York lige nu. Så hvad gør jeg så?

Jeg crasher da mine forældres årlige sejler-sommerferie i deres sejlbåd! For hvorfor sidde alene hjemme med en uduelig højre arm og græde salte tårer over min braste juli i NYC og mine smerter fra operationen, når jeg kan nyde det danske sommerland med mine skønne forældre? – sagde optimisten i mit hoved. Mine forældre har haft båd næsten hele min barndom, så jeg har været med på sejler-sommerferie mange år i træk samt et utal af weekendture, men siden jeg flyttede hjemmefra, har jeg faktisk kun været med på én gangs sejllads i sommerferien. Nu, fire somre efter, er jeg på igen. Vi tog til Ystad i Sverige, hvorfra vi sejlede til Allinge på Bornholm.

Og Bornholm! Sikke en glæde. Jeg har kun været her en gang før, da jeg var 9 måneder, så jeg erindrer selvfølgelig ikke noget herfra. Men her er fuldkommen fantastisk. Vi har ligget i Allinge i to døgn, og der er spækket med de fedeste, fineste, hippe cafeer og restauranter, noget som jeg jo elsker. Derudover gik vi i går 11 kilometer fra Allinge Havn til Opalsøen til Hammershus og hjem igen. Med pitstop hos Kalas til skøn is.

Nu er vi sejlet videre til Gudhjem, hvor der er mindst ligeså skønt. Vi regner med at være her i to nætter og så stikke mod Christiansø. Det er det sjove ved at sejle – man ved aldrig lige helt, hvor turen går hen. Det kommer an på vind, vejr og selvfølgelig humør. Det er også det, der er med til at få mig fuldstændig ned i gear, når jeg er med på sejlerferie. Ingen to-do-liste, intet man skal udover at tænke over, hvad det næste måltid skal indeholde. Makeup (og daglige bade) er en by i Rusland, og det var min computer faktisk også, indtil jeg fandt den frem i går aftes. Og det kommer altså fra en, der bruger uhyggeligt mange timer på computeren hver dag.

Bornholm er det vildeste danske ferieparadis, og når jeg nu ikke kan være i New York, er Bornholm det næstbedste sted, jeg kan være. Jeg nyder kvalitetstid med mine forældre og min bror og svigerinde, der var med indtil for et par timer siden. Det virkelige liv kaldte. De havde forpligtelser i Tisvilde med festivalen Musik i Livet og hoppede fra borde og til Rønne mod færgen hjem til København.

Jeg brygger allerede på en Bornholm-guide og selvom min ferie her ikke er slut endnu, så glæder jeg mig til at komme tilbage igen!